مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 6 آبان 1402 ساعت 18:352023-10-28اقتصادي

پیش بینی برداشت 16 هزار تنی زیتون گیلان/ 40 درصد روغنی است


پیش بینی می شود امسال 16 هزار تن زیتون از باغات بارور استان به ارزش اقتصادی 960 میلیارد تومان برداشت شود.

- ایسنا/گیلان رییس جهاد کشاورزی گیلان گفت: پیش بینی می شود امسال 16 هزار تن زیتون از باغات بارور استان به ارزش اقتصادی 960 میلیارد تومان برداشت شود.

صالح محمدی 6 آبان در گفت وگو با خبرنگاران، از آغاز برداشت زیتون از باغات بارور شهرستان رودبار خبر داد و اظهار کرد: پیش بینی می شود امسال 16 هزار تن زیتون از باغات بارور استان به ارزش اقتصادی 960 میلیارد تومان برداشت شود.

وی زیتون را یکی از محصولات استراتژیک استان گیلان دانست و افزود: شهرستان رودبار با قدمت چندین هزار ساله قطب تولید زیتون کشور است و یکی از افتخارات استان گیلان ایجاد بازارچه فروش محصولات زیتون در رودبار است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان، با اشاره به برنامه سازمان جهاد کشاورزی استان در توسعه باغ های زیتون، یادآور شد: زیتون محصولی ارزآور است و چرخه مالی شهرستان رودبار به این محصول متکی است و سازمان جهاد کشاورزی استان برنامه توسعه این باغ ها را در دستور کار خود قرار داده است.

محمدی با اشاره به آغاز برداشت محصول روغنی زیتون، خاطرنشان کرد: پیش بینی می کنیم امسال 40 درصد محصول زیتون به صورت روغنی و 60 درصد به صورت کنسروی برداشت شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیش بینی برداشت 16 هزار تنی زیتون گیلان/ 40 درصد روغنی است

پیش بینی برداشت 16 هزار تنی زیتون گیلان/ 40 درصد روغنی است